25 טרנדים ביחסי ציבור לשנת 2025
25 מגמות ביחסי ציבור לשנת 2025
כמו בכל סוף שנה אני עוברת על מאמרים בתחום יחסי הציבור, לקבל השראה, ולהבין מה נראה כאן בשנה הקרובה בתחום שאני כל כך אוהבת! מצאתי מאמר נהדר עם הטרנדים לשנה הקרובה. תרגמתי (וברור שנעזרתי בג'מיני!), ערכתי, הוספתי משלי וכך נוצרה הכתבה המושלמת הזאת שאני בטוחה שכל אחד מכן ומכם תוכלו להפיק ממנו תועלת לעבודה העסקית.
כאן תוכלו להגיע למאמר המקורי אם תרצו: https://prlab.co/blog/pr-trends-2025/
אשמח לשמוע מכם -
מה אתם חשבתם על הטרנדים שנראה בשנה הקרובה!
להישאר מעודכנים בטרנדים בתעשייה זה חלק חשוב בתפקידם של אנשי יחסי ציבור. התעשייה משתנה ללא הרף. הנושאים שהיו חשובים לצרכנים לפני שלוש שנים עשויים להיראות שונים לחלוטין היום. חשוב להבין כיצד טקטיקות ואסטרטגיות ספציפיות עשויות להדהד לקהל היעד שלכם בזמנים שונים.
כמו בכל תעשייה, מגמות יחסי הציבור מושפעות מציפיות העובדים, טכנולוגיה, העדפות הצרכנים ועוד. כאשר אלה משתנים, גם אסטרטגיות ה-PR שלכם חייבות להתאים את עצמן יחד עם השינוי. עכשיו, בואו נצלול לתוך המגמות שמגדירות את תחום יחסי הציבור כיום, ויגדירו אותו גם בשנת 2025:
גישה אנושית של מותגים לקהל היעד – היום הצרכנים מחפשים אינטראקציות אמיתיות עם המותגים, מעבר למכירה פשוטה של מוצר או שירות. תקשורת דו-כיוונית בפלטפורמות דיגיטליות מאפשרת למותגים לשפר את הקמפיינים שלהם ולקבל משוב ישיר מהקהל. כדי להצליח בסביבה תחרותית, המותגים צריכים לאמץ גישה אנושית יותר, להשתמש בהומור ואמפתיה, ולהתמקד בבניית קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות בפלטפורמה הדיגיטלית. זו גישה שלא רק שתסייע בבניית נאמנות אלא גם תגדיל את ההשפעה של קמפיינים שיווקיים ותשפר את המוניטין של המותג.
אותנטיות היא מדד מפתח להצלחת מותג - בעולם של היום, בו הצרכנים חשופים להרבה מידע ומודעות לניסיון למכור להם, אותנטיות היא המפתח לבניית אמון ויצירת קשרים משמעותיים עם הקהל. מותגים חייבים להציג קול אותנטי משלהם ולהאמין באמת בערכים שהם מקדמים. עליית הפייק ניוז הגבירה את החשדנות של הצרכנים ומחייבת את המותגים להשקיע מאמצים נוספים כדי לבנות אמון. הצרכנים לא סלחניים כלפי מסרים מזויפים או הצהרות ריקות מתוכן.
פייסבוק מאבדת אחיזה בדור הצעיר - לפלטפורמות אינסטגרם וטיקטוק. למרות הניסיונות של פייסבוק להעתיק פיצ'רים פופולריים, כמו פרופיל היוצר (creator, כמו שהיה בעבר באינסטגרם) שנוסף לאחרונה, נראה כי המגמה הזו תימשך גם השנה.
חשיבותן של פלטפורמות טוויטר, לינקדאין וטיקטוק צפויות לגדול בתחום יחסי הציבור והשיווק - פלטפורמות אלו מספקות כלים יעילים להשפעה, בניית קשרים עם עיתונאים ולקוחות, ויצירת קשר ישיר עם הקהל. מומלץ להתאים את אסטרטגיות המדיה החברתית ולהשקיע יותר משאבים בפלטפורמות הצומחות.
יחסי ציבור בלינקדאין או LinkedIn PR - כלי חיוני לבניית מותג אישי ומקצועי, עבור יחידים וארגונים. לינקדאין PR משלב את עולם יחסי הציבור עם יתרונות הרשת החברתיות הזו, ומאפשר לארגונים מותג חזק יותר להשגת המטרות העסקיות. הפלטפורמה מציעה הזדמנות להציג מנהיגות מחשבתית, ליצור קשרים עם מקבלי החלטות בתעשייה ולשפר את הנראות המקצועית. דרך פרופיל אטרקטיבי ושיתוף תוכן איכותי ניתן להפוך למומחה בתחום ולהשפיע על דעת הקהל.
אסטרטגיה לניהול LinkedIn PR:
א. ניהול נוכחות מקצועית: בניית פרופיל אישי/עסקי אטרקטיבי, פרסום תוכן מקצועי ואיכותי, יצירת קשרים עסקיים.
ב. אסטרטגיות תקשורת: שיתוף הישגים ועדכונים חברתיים, הפצת חדשות חברה, בניית מוניטין מקצועי.
ג. שיווק תוכן: כתיבת פוסטים מקצועיים, שיתוף מאמרים וידע מקצועי, יצירת תוכן וידאו ותמונות.
ד. בניית רשת קשרים: יצירת קשרים עם מובילי דעה בתעשייה, השתתפות בקבוצות מקצועיות, תקשורת עם לקוחות פוטנציאליים.
שיווק מיקרו-משפיענים ממשיך לעלות גם בשנת 2025 - מותגים רבים יבחרו לשתף פעולה עם משפיענים ברשתות חברתיות כמו טיקטוק ואינסטגרם כדי להגיע לקהל יעד ממוקד בצורה יעילה יותר. ההצלחה של שיטה זו מבוססת על היחסים האותנטיים שנוצרים בין המיקרו-משפיענים לקהל שלהם, מה שמאפשר למותגים להציג את המוצרים והשירותים שלהם בצורה אמיתית ומקומית. באמצעות שיתופי פעולה עם משפיענים רלוונטיים, מותגים יכולים לבנות אמון, להגדיל את המודעות למותג, ולקדם את המכירות.
רף הציפייה של הצרכנים עולה - הציפייה ממותגים ליצור קשרים אישיים יותר ובעלי משמעות עולה השנה מדרגה. המותגים יצטרכו לפתח אסטרטגיות תקשורת חדשות המתמקדות בבניית אמון, יצירת סיפורים משכנעים והשתתפות בשיח ציבורי ולהיות חיבור בין אנשים לבין רעיונות בעלי שיח משמעותי.
ביג דאטה ויחסי ציבור - הנתונים הופכים להיות המפתח להצלחה בשיווק, ובפרט ביחסי הציבור. החברות משקיעות יותר ויותר באיסוף וניתוח נתונים על מנת להבין לעומק את הקהל שלהן ולהתאים את המסרים השיווקיים בצורה מדויקת לצרכים והעדפות של הלקוחות. השימוש ב"נתונים גדולים" ובכלים מתקדמים לניתוחם, מאפשר לחברות לקבל החלטות מושכלות, לפתח אסטרטגיות תקשורת יעילות יותר וליצור מסרים ממוקדים ומשמעותיים לקהל שלהם.
מודל חדש לאתרי חדשות בדיגיטל - בשנת 2025 נראה עלייה משמעותית במספר האתרים שיעברו למודל של כניסה וגלישה בתשלום, או תשלום חלקי, בדומה למה שאנחנו כבר רואים באתר YNET, אתר הארץ, מקור ראשון, פורבס ואתרי חדשות נוספים. המגמה נובעת מהקשיים הכספיים שבהם נמצאים אמצעי התקשורת המסורתיים, בעיקר בשל הירידה בהכנסות מפרסום ותחרות גוברת מצד פלטפורמות דיגיטליות אחרות. מנויים בתשלום מציעים לאמצעי התקשורת יציבות כלכלית ומאפשרים להם לייצר תוכן איכותי יותר, שאינו מוגבל על ידי הצורך למשוך קהל רחב באמצעות כותרות קליקבייט. בנוסף, מנויים נוטים להיות מעורבים יותר ונאמנים יותר לאמצעי התקשורת שהם בוחרים, מה שמבטיח קהל קבוע ומסור.
ריכוזיות תקשורת - השנה נהיה עדים למגמה גוברת של ריכוזיות בתעשיית התקשורת. נראה יותר אמצעי תקשורת גדולים רוכשים חברות קטנות יותר כדי להרחיב את טווח ההשפעה שלהם ולהגיע לקהלים גדולים דרך מספר ערוצי מדיה בוזמנית. התפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית וריבוי אתרי החדשות המקוונים משנים את פני המפה, כאשר יחסי הציבור ישתמשו ביותר פלטפורמות מקוונות כדי להעביר את המסר שלהם.
השתמשו בבינה מלאכותית בתבונה - השימוש בבינה מלאכותית ליצירת תכנים מזויפים (Deepfakes) מהווה איום שהולך ומתגבר. טכנולוגיה זו מאפשרת ליצור סרטונים ותמונות מציאותיים להפליא של אנשים, מה שמוביל לפגיעה באמון הציבור, פגיעה במוניטין של אנשים וארגונים והקושי הגובר להבדיל בין אמת לשקר בעולם הדיגיטלי. התוצאה היא חוסר אמון כללי במידע המקוון וקושי רב יותר לטפל במשברים תקשורתיים, שכן קשה להפריך מידע כוזב שנוצר באמצעות טכנולוגיה זו.
ייעול תהליכים באמצעות בינה מלאכותית - הבינה מלאכותית הופכת לכלי חיוני בתחום יחסי הציבור, ומאפשרת אוטומציה של משימות שגרתיות, ניתוח נתונים והתאמה אישית של מסרים. שימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית יכולים לסייע באוטומציה של משימות ולאפשר לאנשי מקצוע להתייעל ולהתמקד בפעילויות אסטרטגיות יותר. השימוש בבינה מלאכותית ביחסי ציבור מוביל לקבלת החלטות מהירה יותר ותקשורת ממוקדת יותר.
תוכן מולטימדיה - הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו הדיגיטליים, והשפעתו על שיווק ומיתוג הולכת וגוברת. בשל הזמן הרב שאנו נמצאים בסמארטפון, חברות חייבות להתאים את אסטרטגיות השיווק שלהן ולנצל את הפוטנציאל העצום של תוכן ויזואלי ואודיו ולעורר השראה. ביחסי ציבור המיקוד פונה ליצירת תוכן מולטימדיה איכותי ומותאם אישית, ולהפצתו בפלטפורמות רלוונטיות כמו פודקאסטים, יוטיוב ואפליקציות חדשות מותאמות.
תוכן מותאם אישית למוצרי צריכה - התחרות הגבוהה במסחר המקוון מחייבת יחסי ציבור שיודעים לייצר תוכן בהתאמה אישית המפנה לרכישה. צרכנים מחפשים חוויות מותאמות אישית, ולכן תוכן שמותאם לתחומי העניין שלהם סביר יותר להגיע אליהם ולהשפיע עליהם לרכישה.
מדידת ההשפעה של יחסי ציבור דיגיטליים הפכה לקלה ויעילה יותר מתמיד - בעבר, היה קשה לכמת את התרומה של יחסי ציבור להצלחת עסק. כיום, כלים דיגיטליים מאפשרים מעקב מדויק אחר מדדים כמו מעורבות, חשיפה והנעה לפעולה, ומספקים תובנות חשובות על ההשפעה של כתבות יחסי הציבור. בעזרת נתונים אלה, ניתן להעריך בצורה מדויקת יותר את התרומה של יחסי הציבור להשגת יעדים עסקיים כמו שיפור תדמית המותג, הגדלת מכירות ובניית נאמנות לקוחות (לקוחות חוזרים). כדי למקסם את התועלת מניתוח הנתונים, יש להגדיר מראש את המדדים החשובים ביותר (KPI) לכל קמפיין.
האתיקה העסקית הפכה למרכיב חיוני בשיווק - זה לא חדש, אבל השנה צרכנים מודעים יותר מתמיד להשפעה החברתית של החברות שהם תומכים בהן, ודורשים מהן לא רק להצהיר על ערכים של אחריות חברתית, אלא גם ליישם אותם בפועל. כדי להצליח בשוק תחרותי על חברות לשלב את האתיקה והמודעות החברתית בכל היבט של התקשורת שלהן, החל מתוכן שיווקי ועד למדיניות החברה.
שינויים בהרגלי צריכת המידע - ירידה באמון ושינויים בהרגלי צריכת המידע מציבים אתגר חדש בפני אנשי יחסי ציבור ומחייבים אותם לפתח אסטרטגיות חדשות לבניית אמון והשפעה. האמון באמצעי התקשורת המסורתיים נמצא בירידה מתמדת, בעיקר בשל התפשטות הפייק ניוז ועומס המידע (MASS FORMATION). אנשים פונים יותר ויותר למקורות מידע אלטרנטיביים, כמו חברים ומשפחה, ומסתמכים על השפעתם. היכולת של יחסי ציבור לבנות אמון ולהשפיע על דעת הקהל מתערערת לנוכח השינויים הללו והם יצטרכו להתאמץ יותר כדי להעביר מסרים מהר ובצורה אמינה ולהגיע לקהל היעד.
ניהול משברים יעיל הוא הכרחי להצלחה עסקית בעולם הדיגיטלי של היום - ניהול משברים הפך לחלק בלתי נפרד מהעשייה העסקית בעידן המדיה החברתית - התפשטות מהירה של מידע שלילי ברשתות החברתיות יכולה לפגוע קשות בתדמית המותג ולגרום לנזק כספי ניכר. לכן, יכולת התגובה המהירה והיעילה למשברים היא קריטית להישרדותו של כל ארגון. בין אם מדובר במוצר פגום, בבעיה בשרשרת האספקה או בכל סוג אחר של משבר, היכולת לנהל את המשבר בצורה שקופה ואותנטית, תוך שימוש בכלים של המדיה החברתית, יכולה להציל את המוניטין של החברה ולשחזר את האמון של הלקוחות.
חיזוק הקשר בין SEO ויחסי ציבור - קידום אתרים במנועי חיפוש בין אם אורגני או באופן ממומן הפך לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של כל עסק. הגידול בפרסום ממומן ובמסחר המקוון העלה את התחרות על תשומת לבם של הגולשים, והוביל לכך שיותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של להופיע בראש תוצאות החיפוש בצורה אורגנית. יחסי ציבור ממלאים תפקיד מכריע בקידום אתרים, שכן הם מספקים את הקישורים החיצוניים לאתר, אשר נחשבים לאחד הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר במנועי החיפוש. שילוב שתי האסטרטגיות יאפשר לחברות להגיע לקהל יעד ממוקד ולהגדיל את החשיפה.
מציאות דיגיטלית משתנה - עתיד יחסי הציבור טמון ביכולת של אנשי המקצוע להתאים את עצמם לנוף הדיגיטלי המשתנה ולהמציא דרכים יצירתיות להגיע לקהל הרלוונטי. העולם הדיגיטלי משתנה בקצב מהיר, והדבר מחייב את אנשי יחסי הציבור להתאים את האסטרטגיה. גידול בשימוש באינטרנט וטכנולוגיות חדשות יוצר הזדמנויות חדשות להגיע לקהל יעד מגוון ומתוחכם יותר. כדי להצליח בסביבה תחרותית זו, עסקים יצטרכו לנצל ערוצים דיגיטליים מגוונים, כגון גם מציאות מדומה, פודקאסטים והמטאוורס, כדי ליצור חוויות מותג ייחודיות ובלתי נשכחות. בעוד שערוצים אלו עשויים להגיע לקהל יעד מצומצם יותר, הם מאפשרים יצירת קשר עמוק יותר עם הלקוחות ולביסוס נאמנות ארוכת טווח.
תמיכה בעובדים היא אסטרטגיית יחסי ציבור חיונית - בעבר, מה שהתרחש בתוך חברה נשאר בדרך כלל בתוך החברה. כיום, חברות מבינות כי העובדים הן השגרירים הטובים ביותר שלהן. על ידי עידוד העובדים לשתף סיפורים וחוויות חיוביות מהחברה ברשתות החברתיות, כמו לינקדאין, חברות יכולות לבנות מותג אותנטי ולקדם את התדמית שלהן בצורה אפקטיבית. מעבר לכך, מעורבות העובדים בפעילויות יחסי ציבור מחזקת את תחושת השייכות והגאווה שלהם בחברה, ומובילה לשיפור במורל העובדים וביחסיהם עם הארגון.
מגוון ושילוב הפכו למרכיב חיוני - חברות רבות מבינות כי צוות עובדים מגוון, המורכב מאנשים מרקעים שונים, מביא עמו עושר של רעיונות, פרספקטיבות וניסיון. שילוב זה מעודד חדשנות, פותר בעיות בצורה יצירתית יותר ומשפר את התוצאות העסקיות. מעבר לכך, סביבת עבודה מגוונת מושכת עובדים מוכשרים ומחזיקה אותם לאורך זמן, תוך שיפור שביעות רצונם. בסופו של דבר, מגוון ושילוב הם לא רק עניין של צדק חברתי, אלא גם השקעה עסקית חכמה המיטיבה עם העסק, העובדים והלקוחות כאחד.
בתוך המהפכה הטכנולוגית תזכרו כי ליבו של יחסי הציבור טמון בסיפורים - בעוד שבינה מלאכותית מציעה כלים יעילים ליצירת תוכן נהדר, אבל סיפורים אותנטיים ומלאי השראה, המבוססים על חוויות אמיתיות של אנשים, הם בעלי השפעה רבה יותר. סיפורי הצלחה של לקוחות, המדגישים את האתגרים והפתרונות, יוצרים קשר אמיתי עם הקהל ומעוררים אמון. על ידי שיתוף סיפורים אלו, חברות יכולות להדגיש את הערכים שלהן, לבנות מוניטין חיובי ולהתחבר לקהל היעד ברמה עמוקה.
תקציבי יחסי ציבור נמצאים במגמת עלייה מתמדת - מגמה זו משקפת את ההבנה הגוברת בחשיבות של יחסי ציבור בבניית מותג חזק ויצירת קשרים משמעותיים עם קהל היעד. כיום, תקציבי יחסי ציבור כוללים פעילויות מגוונות, כמו שיווק משפיענים ויצירת תוכן ממותג, אשר בעבר נחשבו כתחום אחריותם של מחלקות השיווק. השילוב ההולך וגובר בין יחסי ציבור לשיווק ופרסום מעיד על ההכרה ביעילות של גישה משולבת בקידום מותגים. העלייה בתקציבים מעידה על האמונה כי השקעה גדולה יותר ביחסי ציבור תניב תוצאות עסקיות משמעותיות. מחקרים רבים מצביעים על כך שתקציבי יחסי ציבור גדולים יותר קשורים להצלחה עסקית רבה יותר, כגון גידול בהכנסות, שיפור תדמית המותג ומשיכת לקוחות חדשים. בנוסף, תקציבים אלה מאפשרים לחברות לגייס כישרונות מובילים ולהבטיח השקעות, מה שמוביל לצמיחה ארוכת טווח.
בואו לעקוב אחרינו באינסטגרם לעוד עדכונים וחדשות מעולם יחסי הציבור
https://www.instagram.com/november_pr/